Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272661
Title: Использование коммуникативных интерактивных игр в обучении немецкому языку
Other Titles: The use of communikative interactivegames in teaching the german language
Authors: Чернявский, А. А.
Тарасевич, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: БГУ
Abstract: Коммуникативные интерактивные игры предоставляют широкий спектр возможностей для активной, внедрённой в социальный контекст языковой практики на основе взаимодействия (между обучаемыми и аутентичными материалами, в рамках парной и групповой работы, интеракции с преподавателем). Ожидаемые языковые действия тренируются и моделируются с помощью всех органов чувств, в реальных ситуациях и с учётом актуального содержания. Сценарии коммуникативных игр имеют четыре основные целевые установки: желание повлиять на поведение других лиц, поддержание социальных контактов, обмен информацией, обмен мнениями. В данной статье приводятся примеры пяти коммуникативных игр, которые уже прошли апробацию на практических занятиях, вызвали наибольший интерес у студентов и используются в процессе обучения чаще других.
Abstract (in another language): The communicative interactive games give us a wide spectrum of means for active language practice introduced into a social context, on the basis of interaction (between students and authentic materials, within the framework of pair and group work, the interaction with a teacher). The expected language actions are trained and modelled with the help of all sense organs, in real situations and while taking into account the actual themes. The scripts of communicative games have four basic aim instructions: a wish to influence other persons’ behaviour, maintaining of social contacts, the exchange of information, the exchange of opinions. The article presents examples of five communicative games which have already been probed at practical lessons, have caused the students’ greatest interest and are used in the process of teaching more often than others.
Description: Ключевые слова: немецкий язык; коммуникативные игры; устное общение; практические действия; социокультурный аспект. = Key words: the German language; interactive games; oral communication; practical actions; a sociocultural aspect.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272661
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2021.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chernyavskiy_tarasevich_Lang_practice_2021.pdf259,32 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.