Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272643
Title: Роль и типы коллокаций при изучении английского языка
Other Titles: The role and types of collocations in learning English
Authors: Маркосьян, Е. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: БГУ
Abstract: В статье рассматривается круг вопросов, связанных с изучением коллокаций в английском языке. Приводятся различные точки зрения отечественных и зарубежных лингвистов относительно определения и роли коллокаций при изучении иностранного языка, анализируются основные типы коллокаций, которые сопровождаются примерами на английском и русском языках. Основное внимание уделено значимости коллокаций для изучающих английский язык как иностранный и важности их использования в межкультурной коммуникации.
Abstract (in another language): A range of issues related to the study of collocations in English is considered. Various points of views of domestic and foreign linguists on the definition and role of collocations in the study of a foreign language are presented, the main types of collocations are analyzed, which are accompanied by examples in English and in Russian. The main attention is paid to the importance of collocations for learners of English as a foreign language and the importance of their use in intercultural communication.
Description: Ключевые слова: коллокации, межкультурная коммуникация, языковая компетенция, коллокационная компетенция, словосочетание. = Keywords: collocation; intercultural communication; language competence; collocation competence; word combination.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272643
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2021.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
markosyan_practice_2021.pdf272,67 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.