Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272637
Title: Несколько рекомендаций для эффективного проведения занятия онлайн
Other Titles: Some tips on effective learning online
Authors: Костерова, Н. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: БГУ
Abstract: В данной статье предпринимается попытка обобщить и проанализировать опыт проведения занятий онлайн отечественных и зарубежных преподавателей. Данный опыт безусловно отличается от традиционной работы в аудитории и выдвигает новые требования для организации учебного процесса. Установлено, что существует два компонента учебного процесса: когнитивные и социально-эмоциональные, которые более всего страдают при переходе обучения онлайн. Предлагаются наиболее интересные методики из опыта отечественных и зарубежных преподавателей, привносящие в виртуальные классы элемент социализации эмоционального взаимодействия и помогающее координировать внимание студентов в группе.
Abstract (in another language): This article intends to summarise online teaching experience in Belarus and abroad. Online teaching differs from the traditional one and therefore has requirements of its own. While there are two ways in which students learn: cognitive and socio-emotional, some faculty assume unduly that only cognitive learning is possible online. A focus on socio-emotional learning helps not only involve students emotionally but keep them engaged in online classes.
Description: Ключевые слова: интерактивные элементы, когнитивный и социально-эмоциональный компонент, социализация, виды опроса, использование чата. = Key words: interactive elements, cognitive and socio-emotional learning, socialising, use of warm and cold calls, use of chat.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/272637
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2021.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kosterova_practice_2021.pdf261,93 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.