Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/272612
Title: | Роль прокрастинации в организации процесса обучения иностранным языкам |
Other Titles: | Procrastination in organization of the process of learning foreign languages |
Authors: | Горбунова, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | БГУ |
Abstract: | В настоящей статье рассмотрена роль прокрастинации в образовательном процессе. Данный феномен включает в себя поведенческие, когнитивные и эмоциональные компоненты, неразрывно связанные с мотивационной сферой личности. Рассмотрена одна из типологий прокрастинации, зависящая от личностных особенностей и поведения индивида. Дана характеристика проявлениям прокрастинации, также автор выделяет основополагающие характеристики рассматриваемого феномена. |
Abstract (in another language): | This article examines the role of procrastination in the educational process. This phenomenon includes behavioral, cognitive and emotional components that are inseparably associated with the motivational sphere of the individual. The article studies the matters of the typologies of procrastination, depending on the personality traits and behavior of the individual. The characteristics of the manifestations of procrastination are given, the author also highlights the fundamental characteristics of the phenomenon under consideration. |
Description: | Ключевые слова: прокрастинация; мотивационная сфера личности; самооценка; иррациональные убеждения. = Key words: procrastination; motivational sphere of personality; self-esteem; irrational beliefs. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/272612 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Выпуск 11. - 2021. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gorbunova_Lang_practice_2021.pdf | 258,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.