Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271264
Title: | Особенности авторской концепции учебно-методических пособий по обучению переводу |
Other Titles: | The author's concept of the textbooks for teaching translation / A. Zelianouskaya, S. Trofimenko, G. Fomenok |
Authors: | Зеленовская, А. В. Трофименко, С. А. Фоменок, Е. Г. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 352-357. |
Abstract: | В статье раскрываются особенности авторской концепции, реализованной в учебно-методических пособиях по обучению переводу студентов-лингвистов: структура пособия, унифицированная система заданий и упражнений, характеристика представленного текстового материала. Представленная авторская концепция обеспечивает реализацию комплексного подхода к решению основных дидактических задач при обучении лингвистов-переводчиков |
Abstract (in another language): | The article reveals the author's concept of the textbooks for teaching translation: the structure of the textbooks, the system of tasks and exercises, the characteristics of the presented text materials. The author's concept implements an integrated approach to solving basic didactic problems in the training of linguists and translators |
Description: | Раздел 6. Лингводидактические технологии формирования готовности к межкультурному диалогу = Section 6. Linguodidactical technologies of forming readiness for intercultural dialogue |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271264 |
ISBN: | 978-985-881-213-3 |
Appears in Collections: | 2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
352-357.pdf | 449,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.