Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/271247
Title: | Картина времени в романах М. Павича в контексте постмодернизма |
Other Titles: | A picture of time in M. Pavich’s novels in the context of postmodernism / A. Y. Maslova, A.S. Zotkina |
Authors: | Маслова, А. Ю. Зоткина, А. С. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Литература. Литературоведение. Устное народное творчество |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 267-273. |
Abstract: | В статье представлен фрагмент анализа сквозного образа времени и особенностей его репрезентации в романном творчестве М. Павича. Индивидуальная трактовка категории времени, присущая творчеству постмодернистов, у М. Павича складывается в последовательную концепцию представления времени как неделимой материи, функционирующей в сознании героев в виде метафорических образов |
Abstract (in another language): | The article presents a fragment of the end-to-end image of time analysis and the peculiarities of M. Pavich’s novels representation. M. Pavich's individual interpretation of the category of time inherent in the work of postmodernists forms a consistent concept of representing time as an indivisible matter functioning in the minds of heroes in the form of metaphorical images |
Description: | Раздел 5. Языковая картина мира и взаимодействие культур = Section 5. The language picture of the world and cultures interaction |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/271247 |
ISBN: | 978-985-881-213-3 |
Appears in Collections: | 2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
267-273.pdf | 459,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.