Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271221
Title: Пунктуационное оформление сообщений в социальной сети Инстаграм
Other Titles: Punctuation in messages in social network Instagtam / I.N. Shpakovskaya
Authors: Шпаковская, И. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 128-132.
Abstract: В статье рассматривается использование знаков препинания при общении в Интернете на примере социальной сети Инстаграм. Автор сопоставляет сообщения пользователей данной платформы на русском и английском языках в плане частотности употребления в них знаков препинания, а также соответствия пунктуационной норме. Выявлены основные сходства и различия в пунктуировании онлайн-сообщений в двух языках. Сделан вывод о существовании пунктуационно-просодической корреляции при употреблении знаков препинания пользователями социальной сети
Abstract (in another language): The article studies the way punctuation marks are used in the Internet communication, namely in the social network Instagram. The author conducts the comparative analysis of the messages produced by the Instagram users in two languages – Russian and English focusing on the frequency of punctuation usage as well as their adherence to punctuation rules. The basic differences and similarities between punctuation in two languages are revealed. The author concludes that there is correlation between prosody and punctuation which the Instagram users are guided by while punctuating their messages
Description: Раздел 2. Интегративная сущность современного гуманитарного знания и его дидактические аспекты = Section 2. Integrative essence of modern humanitarian knowledge and its didactic aspects
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271221
ISBN: 978-985-881-213-3
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
128-132.pdf444,8 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.