Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271219
Title: Теория «значения артефактов в экологии» Клауса Криппендорфа
Other Titles: Klaus Krippendorff's theory of "meaning in an ecology of artifacts" / H.S. Gafarov, J.J. Gafarova
Authors: Гафаров, Х. С.
Гафарова, Ю. Ю.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Искусство. Искусствоведение
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Актуальные проблемы гуманитарного образования : материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22–23 окт. 2021 г. / Бел. гос. ун-т ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 7-22.
Abstract: Статья посвящена теории «значения в экологии артефактов» Клауса Криппендорфа. Рассматриваются предпосылки создания этой теории, сравниваются общие подходы биологического и технологического понимания экологии, описываются системы взаимодействия артефактов, выявляются механизмы формирования экологического значения, отмечается важность создания мифологии дизайна
Abstract (in another language): The article is devoted to the theory of "meaning in an ecology of artifacts" by Klaus Krippendorff. In this paper authors consider the prerequisites for the creation of this theory, compare the approaches of biological and technological understanding of ecology, describe the systems of interaction of artifacts, identify the mechanisms of the formation of ecological meaning, emphasize the importance of creating the mythology of design
Description: Раздел 1. Современные стратегии гуманитарного образования = Section 1. Modern strategies of humanitarian education
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/271219
ISBN: 978-985-881-213-3
Appears in Collections:2021. Актуальные проблемы гуманитарного образования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7-22.pdf510,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.