Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/270972
Title: Матэрыялы навуковага круглага стала «Рэвалюцыя 1905-1907 гг. і Беларусь» (Мінск, БДУ, 25 лістапада 2015 г.)
Other Titles: Proceedings of the scientific round table «Revolution of 1905-1907. and Belarus» (Minsk, BSU, November 25, 2015)
Authors: Яноўскі, Алег Антонавіч
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
Issue Date: 2016
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Российские и славянские исследования : науч. сб. Вып. 11 / редкол. : А. П. Сальков, О. А. Яновский (отв. редакторы) [и др.]. — Минск : БГУ, 2016. — С. 316-322.
Abstract: З нагоды 100-годдзя пачатку Першай расійскай рэвалюцыі на кафедры гісторыі Расіі гістарычнага факультэта Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта адбылося абмеркаванне некаторых пытанняў, цесна звязаных якраз з перадумовамі, прычынамі, ходам і наступствамі рэвалюцыі. Яно прайшло ў фармаце круглага стала, што вызначыла свабоду выказванняў, пераключэнне ўвагі калег з аднаго сюжэта на іншы, прадстаўленне новых і не зусім яшчэ вывераных у навуковым сэнсе даных і ацэнак.
Abstract (in another language): On the occasion of the 100th anniversary of the beginning of the First Russian Revolution, the Department of Russian History of the Faculty of History of the Belarusian State University discussed some issues closely related to the preconditions, causes, course and consequences of the revolution. It was held in the format of a round table, which defined the freedom of expression, switching the attention of colleagues from one topic to another, presenting new and not yet scientifically verified data and assessments.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/270972
ISSN: 1995-5634
Appears in Collections:Выпуск 11. - 2016. - 360 с.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yanovskі Oleg Antonovich1.pdf133,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.