Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/270016
Title: Аграрная социология Флориана Знанецкого в контексте исследований модернизационных процессов на территории Беларуси в конце XIX – начале XX в.
Other Titles: The agricultural sociology of florian znanetsky in the context of modernization processes studies in belarus in the late 19th and early 20th century
Authors: Крэнць, Максім Аляксандравіч
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
Issue Date: 2021
Publisher: Нац. акад. наук Беларуси, Белорус. с.-х. б-ка им. И. С. Лупиновича
Citation: Сельское хозяйство Беларуси сквозь призму научных исследований (XIX - начало XXI в.) : докл. Междунар. науч, конф., Минск, 23 сент. 2021 г. / Нац. акад. наук Беларуси, Белорус. с.-х. б-ка им. И. С. Лупиновича, Ин-т истории ; редкол.: Ю. О. Каракулько (отв. ред.) [и др.]. - Минск, 2021. - С. 32-40.
Abstract: В статье рассмотрена концепция аграрной социологии в Польше, существенный вклад в развитие которой внес известный польский ученый Ф. Знанецкий (1882-1958). В статье анализируется возможность применения данной концепции в исследовании процессов трансформации белорусского села в контексте теории модернизации.
Abstract (in another language): The article explores the conception ofagricultural sociology in Poland. World-famous Polish scientist Florian Znanetsky (1882-1958) made an important contribution to the development ofthe study. The article focuses on the possibility of applying this concept in research ofthe transformation processes in Belarusian village within the framework ofmodernization theory.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/270016
DOI: https://doi.org/10.47612/978-985-880-155-7-2021-32-40
Appears in Collections:Статьи исторического факультета

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Agrarian sociology.pdf355,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.