Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/269938
Title: | Возможности и перспективы развития цифровой экономики в странах Евразийского экономического союза |
Other Titles: | Opportunities and prospects for the digital economy development in the Eurasian Economic Union countries / A. Beloborodko |
Authors: | Белобородько, А. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1–2 апр. 2021 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 313-316. |
Abstract: | Целью данной статьи является обзор текущего уровня цифровизации и технологического развития, а также анализ стратегий цифровизации Китая, стран ЕАЭС и ЕС. Совместные скоординированные усилия евразийских стран на наднациональном уровне могут обеспечить больший кумулятивный эффект для цифровизации экономики всех государств союза |
Abstract (in another language): | The purpose of this article is to review the current level of digitalization and technological development of the economies of the EAEU and EU countries, China, as well as analyze the digitalization strategies of China, the EAEU and EU countries. Joint coordinated efforts of the Eurasian countries at the supranational level can provide a greater cumulative effect for the digitalization of the economy of all states of the Union |
Description: | 4. Проблемы и направления цифровой трансформации социально-экономических и финансовых механизмов инновационного развития экономики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/269938 |
ISBN: | 978-985-7214-47-1 |
Appears in Collections: | 2021. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
313-316.pdf | 309,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.