Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/269914
Title: | Концепция интерфейса от Аpple и еe применение в образовательных сайтах |
Other Titles: | Apple interface concept and its application in educational sites / A. Yaroshevich |
Authors: | Ярошевич, А. О. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1–2 апр. 2021 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 227-231. |
Abstract: | В статье описана концепция дизайна сайтов, используемая фирмой Apple, основывающаяся на продуманных научных подходах ведущих специалистов программного дизайна: создателя проекта Apple Macintosh Д. Раскина и бывшего главного директора по дизайну (CDO) компании Apple Д. Эйва. Рассмотрены понятия локуса внимания и его единственности. Делается вывод возможности и целесообразности применения концепции в разработке образовательных сайтов |
Abstract (in another language): | This article describes the Apple website design concept, which is based on the thoughtful scientific approaches of leading software designers: the creator of the Apple Macintosh project J. Raskin and the former Chief Design Officer (CDO) of Apple J. Ive. The concepts of the locus of attention and its uniqueness are considered. The conclusion is made of the possibility and feasibility of applying the concept in the development of educational sites |
Description: | 2. Информационные системы и технологии в экономике, образовании и бизнесе |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/269914 |
ISBN: | 978-985-7214-47-1 |
Appears in Collections: | 2021. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
227-231.pdf | 907,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.