Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/269877
Title: Влияние Индустрии 4.0 на бизнес-модели многонациональных корпораций
Other Titles: The impact of Industry 4.0 on business models of multinational corporations / D. Mukha
Authors: Муха, Д. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1–2 апр. 2021 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 94-96.
Abstract: Статья посвящена теоретическому обоснованию влияния Четвертой промышленной революции («Индустрии 4.0») на деятельность многонациональных корпораций, в частности трансформацию бизнес-моделей. Выявлено, что технологии Индустрии 4.0 могут кардинально изменить существующий способ производства и оптимизировать все производственно-сбытовые процессы в компании. Раскрыты потенциальные выгоды и риски, которые несет Индустрия 4.0 для многонациональных корпораций
Abstract (in another language): The article is devoted to the theoretical substantiation of the influence of the Fourth industrial revolution («Industry 4.0») on the activities of multinational corporations, in particular, the transformation of business models. It is revealed that Industry 4.0 technologies can radically change the existing way of production and optimize all production and sales processes in the company. The potential benefits and risks of Industry 4.0 for multinational corporations are disclosed
Description: 1. Трансформация бизнес-моделей белорусских коммерческих организаций
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/269877
ISBN: 978-985-7214-47-1
Appears in Collections:2021. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
94-96.pdf304,31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.