Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/269816| Title: | Проблемы преподавания учебной дисциплины «История Беларуси» на английском языке |
| Other Titles: | The problems of the teaching of history of Belarus in English / A. Zubarev |
| Authors: | Зубарев, А. В. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
| Issue Date: | 2021 |
| Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
| Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1–2 апр. 2021 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 535-537. |
| Abstract: | Статья посвящена организационно-методическим проблемам преподавания учебной дисциплины «История Беларуси» в учебных группах, состоящих из иностранных и белорусских студентов, обучающихся на английском языке. Среди основных вопросов, с которыми сталкивается преподаватель при подготовке и проведении лекционных и семинарских занятий, отмечаются различный уровень языковой и предметной подготовки среди студентов, недостаток учебной литературы по дисциплине и англоязычных переводов важнейших источников по истории Беларуси |
| Abstract (in another language): | The article considers methodical questions of the teaching of the History of Belarus in English in the blended groups of learners: Belarusians and foreign students. There were several problems that have occurred in preparing and organizing classes: the lack of methodical and scientific literature on Belarusian history, the different level of English speaking and writing skills as well as in History of Belarus |
| Description: | 6. Гуманитарные аспекты современного бизнес-образования |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/269816 |
| ISBN: | 978-985-7214-47-1 |
| Appears in Collections: | 2021. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 535-537.pdf | 282,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

