Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/269583
Title: | Молодежь как объект теоретико-методологического анализа американской и европейской социологии |
Other Titles: | Youth as an object of theoretical and methodological analysis of American and European sociology / A. Smolik, M. Sokolovskaya |
Authors: | Смолик, А. И. Соколовская, М. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | Современная молодежь и общество : сб. науч. ст. – Выпуск 9. – Минск : РИВШ, 2021. – С. 60-65. |
Abstract: | В статье анализируются теоретико-методологические подходы представителей американской и западноевропейской гуманитарной мысли к изучению проблем социального статуса молодежи, ее места и роли в постиндустриальном обществе. Представлены основные аспекты исследований молодежных проблем учеными Бирмингемской, Франкфуртской и Чикагской школ социологии. Отмечается, что труды социологов рассматриваемых школ заложили основы особой отрасли гуманитарных знаний – современной социологии молодежи. |
Abstract (in another language): | The article analyzes the theoretical and methodological approaches of representatives of American and Western European humanitarian thought to the study of the problems of the social status of young people, their place and role in post-industrial society. The main aspects of research on youth problems by scientists from Birmingham, Frankfurt and Chicago Schools of Sociology are presented. It is noted that the works of sociologists of the schools under consideration laid the foundations of a special branch of humanitarian knowledge – modern sociology of youth. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/269583 |
ISSN: | 2410-4213 |
Appears in Collections: | Выпуск 9. Современная молодежь и общество = Modern Youth and Society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Смолик_М_Вып. 9_21-060-065.pdf | 251,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.