Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/268720
Title: | Совершенствование процесса формирования базовых профессиональных компетенций у студентов 1–2-го курсов технических специальностей |
Authors: | Канашевич, Т. Н. Воронова, Н. П. Шумская, М. О. Пальчик, Г. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::МЕЖОТРАСЛЕВЫЕ ПРОБЛЕМЫ::Общие и комплексные проблемы технических и прикладных наук и отраслей народного хозяйства |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2021. - № 2. - С. 6-12. |
Abstract: | В статье представлены обобщенные результаты проведенных исследований в области качества подготовки инженерных кадров на младших курсах технического университета. На основе комплексного анализа организационно-методических аспектов образовательного процесса выявлены негативные факторы, затрудняющие достижение необходимого результата обучения. Разработана, экспериментально апробирована и внедрена процессуально-деятельностная модель формирования базовых профессиональных компетенций у студентов технического университета. |
Abstract (in another language): | The article presents the generalized results of the conducted research in the field of quality of engineering personnel training at the junior courses of the technical university. On the basis of the complex analysis of organizational and methodical aspects of the educational process, the negative factors hampering the achievement of the necessary training results were identified. The process model of formation of basic professional competencies for students of technical university was developed, experimentally tested and implemented. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/268720 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2021, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Канашевич и др_ВШ_ 2021-2-006-012.pdf | 425,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.