Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/26858
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХведченя, Л. В.-
dc.date.accessioned2012-12-12T07:03:08Z-
dc.date.available2012-12-12T07:03:08Z-
dc.date.issued2011-12-
dc.identifier.citationВеснік Беларускага дзяржаўнага універсітэта. Сер. 4, Філалогія. Журналістыка. Педагогіка. - 2011.-№ 3.-С. 108-111.ru
dc.identifier.issn0372-5375-
dc.identifier.urihttp://elib.bsu.by/handle/123456789/26858-
dc.description.abstractThe article deals with the history and methodology of the quality measurement of pedagogical activity in general and its practical application in control and assessment activity in particular. In a broad socio-cultural context the author analyzes the formation and dynamics of the development of qualitative assessment in pedagogy, reveals factors determining this process. = Рассматриваются историко-методологические аспекты педагогической квалиметрии – отрасли знания, изучающей методологию и проблематику количественной оценки качества педагогической деятельности в целом и практики контрольно-оценочной деятельности в частности. В широком социокультурном контексте анализируется становление и динамика развития педагогической квалиметрии, выявляются факторы, детерминирующие этот процесс.ru
dc.language.isoruru
dc.publisherБГУru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогикаru
dc.titleПедагогическая квалиметрия: историко-методологический аспектru
dc.typearticleru
Appears in Collections:2011, №3 (снежань)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
108-111.pdf292,15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.