Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/268508
Title: | Диалектика смыслов в системе высшей школы |
Authors: | Мацевич, М. Я. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2021. - № 2. - С. 31-36. |
Abstract: | В современной действительности при постановке вопроса о возможности и характере взаимосвязи гуманитарного и естественно-научного знания государству, преподавателям предстоит взять на себя ответственность относительно выбора из многообразия философских типов освоения окружающего мира наиболее органичного. Избежать опасности одностороннего рационалистического, потребительского стиля мышления у студента возможно лишь при изначальном понимании мировоззрения не как набора информативного знания, энциклопедической эрудированности, а как единства любви, ответственности перед будущим, бескорыстия и живого сотворчества. |
Abstract (in another language): | Nowadays when we talk about possibilities and peculiarities of the connection between human and natural knowledge, state, and teachers should be responsible for the choice of the most harmonic type of philosophical thinking among the variety of developing types. In order to avoid the danger of reduced rational consuming style of thinking of students we should recognize worldview not as a sum of informative knowledge, encyclopedic erudition, but as a unity of love, responsibility for future, unselfish and alive co-creativity. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/268508 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2021, №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Мацевич_ВШ_ 2021-2-031-036.pdf | 474,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.