Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/267642
Title: | Обыденное познание: историко-методологический аспект |
Other Titles: | Everyday cognition: historical and metho- dological approach / R. N. Dozhdikova |
Authors: | Дождикова, Р. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Философия. Психология = Journal of the Belarusian State University. Philosophy and Psychology. - 2021. - № 2. - С. 42-52 |
Abstract: | Логика научного исследования обыденного познания требует анализа теоретико-философских предпосылок нынешнего понимания данного феномена. В процессе данного анализа были использованы исторический и логический методы научного познания. Предпринята попытка систематизации историко-философских подходов к пониманию обыденного познания. Сделан вывод о том, что исследование теоретических источников современного понимания обыденного познания позволяет выявить его специфические особенности и перспективы дальнейшего исследования. |
Abstract (in another language): | The logic of scientific research of everyday cognition demands the analysis of the theoretical premises of modern understanding of this phenomenon. The historical and logical methods of scientific cognition were used in the process of this analysis. The author has attempted to systematise philosophical approaches to the understanding of everyday cognition. The author comes to the conclusion that the analysis of the theoretical sources of modern understanding of everyday cognition allows to identify its specific feathers and prospects for further research. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/267642 |
ISSN: | 2520-2251 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2021, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.