Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262170
Title: Формирование прагматической компетенции обучаемых на примере речевого акта «просьба» в немецком языке
Other Titles: Formation of pragmatic competence of students on the example of the speech act of requesting in German language / S. S. Kotovskaya
Authors: Котовская, С. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 393-397.
Abstract: В статье представлен опыт практико-ориентированного подхода к обучению в вузе. Автором рассматривается проблема реализации речевого акта просьбы в немецком и русском языках и предлагается возможность ее решения путем создания в ходе совместной деятельности со студентами-германистами алгоритма выбора языковых средств
Abstract (in another language): The article presents the experience of a practice-oriented approach to teaching at a university. The problem of realization of the speech acts of request in German and Russian is discussed and the possibility of solving it by creating an algorithm for choosing language means in the course of joint activities with students majoring in German is offered
Description: Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/262170
ISBN: 978-985-881-279-9
Appears in Collections:2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
393-397.pdf375,95 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.