Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/262164
Title: | Использование кейс-технологии в обучении межкультурной коммуникации |
Other Titles: | Use of case technology in learning intercultural communication / N. V. Suruntovich, S. A. Trofimenko |
Authors: | Сурунтович, Н. В. Трофименко, С. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 356-361. |
Abstract: | Статья посвящена анализу кейс-технологии в аспекте обучения студентов факультетов социокультурных и межкультурных коммуникаций иноязычному профессионально-ориентированному речевому общению. В статье представлены дидактические разработки кейсов, которые используются в обучении деловой межкультурной коммуникации на английском и немецком языках |
Abstract (in another language): | The article considers case-study technology as a technique of teaching the students of the faculty of sociocultural communications as well as the faculty of intercultural communications professionally-oriented speech interaction. The article provides two working guidelines teaching professionally-oriented multicultural communication in English and German |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/262164 |
ISBN: | 978-985-881-279-9 |
Appears in Collections: | 2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
356-361.pdf | 452,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.