Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/262104
Title: | Концептосфера эмоций (на примере немецких междометий) |
Other Titles: | The conceptosphere of emotions (on the example of German intermediates) / M. F. Arsentsyeva |
Authors: | Арсентьева, М. Ф. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 801-806. |
Abstract: | В данной статье рассмотрена роль междометия для выражения эмоциональных реакций субъекта на действительность в системе эмоционального концепта. В результате анализа практического материала была выделена концептосфера эмоций, которая представлена 21 концептом. За основу взяты примеры междометий произведения Э. М. Ремарка «Три товарища» и «Словаря контекстных значений немецких междометий и звукоподражательных слов» |
Abstract (in another language): | The article examines the role of interjections to express emotional response of a subject to the situation in the system of emotional concept. As a result of practical analysis, a concept sphere of emotions represented by 21 concepts has been distinguished. Interjections from «Three Comrades» by E. M. Remarque and «Dictionary of context meaning of German interjections and onomatopoeic words» |
Description: | Раздел 5. Актуальные вопросы литературоведения, переводоведения и практики перевода |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/262104 |
ISBN: | 978-985-881-279-9 |
Appears in Collections: | 2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
801-806.pdf | 416,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.