Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/262078
Title: | Суггестивный эффект паттернов стертой семантики в современной рекламной коммуникации |
Other Titles: | Suggestive effect of patterns with blurred semantics in modern advertising communication / T. V. Eromeitchik |
Authors: | Еромейчик, Т. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания [Электронный ресурс] : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 100-летию Белорус. гос. ун-та, Респ. Беларусь, Минск, 26-27 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 665-670. |
Abstract: | Статья посвящена рассмотрению дискурса рекламы, представляющего собой особый вид институциональной клишированной коммуникации. Объектом исследования становятся паттерны размытой семантики как наиболее воспроизводимые коммуникативные приемы рекламного взаимодействия. Особое внимание уделяется доминантным моделям указанных единиц и их функциональному импликационалу |
Abstract (in another language): | The article is aimed at the analysis of the English and Russian-language advertising discourse, which is a special type of institutional clichéd communication. The object of the research is patterns of blurred semantics as the most reproducible communicative methods of advertising interaction. Special attention is paid to the dominant models of these units and their functional implication |
Description: | Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/262078 |
ISBN: | 978-985-881-279-9 |
Appears in Collections: | 2021. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
665-670.pdf | 384,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.