Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261578
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorDudina, O.-
dc.contributor.authorDudin, A.-
dc.date.accessioned2021-06-11T09:05:13Z-
dc.date.available2021-06-11T09:05:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationMathematics 2019;7(9).ru
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/261578-
dc.description.abstractThe operation of many real-world systems, e.g., servers of data centers, is accompanied by the heating of a server. Correspondingly, certain cooling mechanisms are used. If the server becomes overheated, it interrupts processing of customers and needs to be cooled. A customer is lost when its service is interrupted. To prevent overheating and reduce the customer loss probability, we suggest temporal termination of service of new customers when the temperature of the server reaches the predefined threshold value. Service is resumed after the temperature drops below another threshold value. The problem of optimal choice of the thresholds (with respect to the chosen economical criterion) is numerically solved under quite general assumptions about the parameters of the system (Markovian arrival process, phase-type distribution of service time, and accounting for customers impatience). Numerical examples are presented.ru
dc.language.isoenru
dc.publisherMDPI AGru
dc.subjectЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математикаru
dc.titleOptimization of queueing model with server heating and coolingru
dc.typearticleru
dc.rights.licenseCC BY 4.0ru
dc.identifier.DOI10.3390/math7090768-
dc.identifier.scopus85072328781-
Располагается в коллекциях:Статьи факультета прикладной математики и информатики

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
mathematics-07-00768-v2.pdf620,35 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.