Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261073
Title: Феномен установления количественных ограничений на прием беженцев в странах Европейского Союза
Other Titles: Phenomenon of quantitative restrictions on admission of refugees in the European Union / K.O. Tatoueva, N.V. Karkanitsa
Authors: Татуева, К. О.
Карканица, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Государство и право. Юридические науки
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Международные отношения: история, теория, практика : материалы X науч.-практ. конф. молодых ученых фак. междунар. отношений Белорус. гос. ун-та, Минск, 5 февр. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Г. Шадурский (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 111-116.
Abstract: Статья посвящена вопросам возникновения и развития феномена установления квот на прием беженцев в государства-членах Европейского союза, рассматривается его правомерность с точки зрения европейского и международного права. Авторы анализируют современную европейскую практику для определения вероятности дальнейшего развития системы квот в рамках Европейского союза
Abstract (in another language): The article is devoted to the issues of emergence and future development of the phenomenon of establishing quotas for admission of refugees in the member states of the European Union, its legality from the point of European and international law. The authors analyze modern practice of European states to predict the possibility of future development of quotas in the European Union
Description: Секция 2. Международное право: теория и практика применения в современных условиях
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/261073
ISBN: 978-985-881-065-8
Appears in Collections:2020. Международные отношения: история, теория, практика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
111-116.pdf345,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.