Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/257655
Title: | Использование интенсивных методов в обучении русскому языку иностранных студентов |
Authors: | Мариненко, О. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 4. - С. 44-48. |
Abstract: | В статье раскрывается важность использования интенсивных методов при обучении русскому языку иностранных студентов. Рассмотрены две группы методов интенсивного обучения: основанные на суггестопедическом методе Г. Лозанова и основанные на деятельностном подходе и коммуникативной лингвистике. Представлены возможности использования обеих групп методов в практике вузовского обучения для интенсификации обучения иностранных студентов русскому языку. |
Abstract (in another language): | This article actualizes the importance of using intensive methods in teaching Russian to international students. Two groups of intensive learning methods are considered: based on the suggestive method of G. Lozanov, and based on the activity approach and communicative linguistics. The possibilities of using both groups of methods in the practice of university education to enhance the teaching of the Russian language to international students are presented. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/257655 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2020, №4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Мариненко_ВШ_ 4_2020-044-048.pdf | 1,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.