Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257488
Title: Выкарыстанне кейс-тэхналогій на занятках па прававых асновах журналістыкі
Other Titles: Using case technologies in the classroom on the legal foundations of journalism / V. A. Zrazikаva
Authors: Зразікава, В. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журналистика – Медиалогия – Наставничество [Электронный ресурс] : материалы Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 95­летию проф. Б. В. Стрельцова и 100-летию Белорус. гос. ун­та, Минск, 1 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун­т ; под общ. ред. Н. А. Федотовой ; редкол.: О. М. Самусевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 381-384.
Abstract: У артыкуле разглядаюцца асаблівасці выкарыстання кейс-тэхналогій у навучальным працэсе. Апісваюцца прыёмы і спосабы рэалізацыі метаду кейс-стады, заснаванага на прымяненні практыка-арыентаванага падыходу, што значна павышае эфектыўнасць практычных заняткаў. Кейсы развіваюць у студэнтаў уменне ацэньваць праблему, знаходзіць альтэрнатыўныя шляхі вырашэння і выбіраць аптымальны варыянт. Прыводзяцца прыклады кейса «Аўтарскае права»
Abstract (in another language): The article discusses the features of using case technologies in the educational process. Methods and ways of implementing the case study method based on the application of a practice-oriented approach are described, which significantly increases the effectiveness of practical training. Cases develop students' ability to evaluate a problem, find alternative solutions and choose the best option. Examples of cases «Copyright» are given
Description: Раздел V. Новые технологии в медиаобразовании и практике СМИ
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257488
ISBN: 978­985­881­083­2
Appears in Collections:2021. Журналистика – Медиалогия – Наставничество

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
381-384.pdf245,84 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.