Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257440
Title: Современные рыночные стратегии медиаселлеров
Other Titles: Modern market strategies of mediasellers / T. L. Sholomitskaya
Authors: Шоломицкая, Т. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журналистика – Медиалогия – Наставничество [Электронный ресурс] : материалы Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 95­летию проф. Б. В. Стрельцова и 100-летию Белорус. гос. ун­та, Минск, 1 марта 2021 г. / Белорус. гос. ун­т ; под общ. ред. Н. А. Федотовой ; редкол.: О. М. Самусевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2021. – С. 131-136.
Abstract: Медиаселлеры, представляющие интересы СМИ, действуют одновременно на двух рынках – рекламном и информационном. От результативности продавца рекламных услуг во многом зависит финансовое благополучие его партнеров – медиапредприятий. В силу специфики обоих рынков, деятельность посреднических компаний сопряжена с множеством рисков, включая экономические, политические, социокультурные и инновационные. Осмысление существующих и выработка новых рыночных стратегий медиаселлеров позволит увеличить эффективность взаимодействия медийных и рекламных компаний, обеспечивая развитие информационного и рекламного рынков
Abstract (in another language): Mediasellers representing the interests of enterprises, simultaneously in two markets – advertising and information. The financial well-being of its partners – the editorial offices of the media – largely depends on the effectiveness of advertising services. Due to the specifics of both markets, the activities of intermediary companies are associated with many risks, economic, political and innovative. Understanding the use and use of new market strategies for media sellers will increase the efficiency of media and advertising enterprises, and the development of the information and advertising market
Description: Раздел I. Журналистика: история изучения и новейшие практики
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/257440
ISBN: 978­985­881­083­2
Appears in Collections:2021. Журналистика – Медиалогия – Наставничество

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
131-136.pdf305,78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.