Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/253975
Title: | Мастацкі твор у беларускім медыйным артдыскурсе: інтэрпрэтацыйныя стратэгіі і каштоўнасныя арыенціры |
Other Titles: | A piece of art in the Belarusian media art discourse: interpretive statues and value orientations / N. A. Tochitskaya Художественное произведение в белорусском медийном арт-дискурсе: интерпретационные стратегии и ценностные ориентиры / Н. А. Точицкая |
Authors: | Тачыцкая, Н. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика. Педагогика = Journal of the Belarusian State University. Journalism and pedagogics. - 2020. - № 2. - С. 62-69 |
Abstract: | Вызначаюцца асноўныя інтэрпрэтацыйныя стратэгіі мастацкага твора ў беларускім медыйным артдыскурсе З аксіялагічнага пункта гледжання разглядаецца інтэрпрэтацыя, якая з’яўляецца важным этапам у працэсе разумення мастацкага твора. Аб’ектыўныя фактары інтэрпрэтацыі не вычэрпваюцца знешнімі сувязямі мастацкага твора з рэчаіснасцю і культурай. Такое ж істотнае значэнне маюць унутраныя сувязі твора, а таксама яго сацыяльнае функцыянаванне. Усе гэтыя параметры абумоўліваюць дакладнасць сэнсу мастацкага твора, нягледзячы на шматлікасць, варыятыўнасць яго інтэрпрэтацый. Праблемай з’яўляецца тое, што некаторыя даследчыкі не маюць агульнага ўяўлення пра сутнасць інтэрпрэтацыі ў беларускім медыйным артдыскурсе і інтэрпрэтацыйных стратэгій. З дапамогай аналізу даследаванняў інтэрпрэтацыі ў філасофіі, літаратуразнаўстве і матэрыялаў беларускіх масавых і спецыялізаваных выданняў былі вылучаны асноўныя інтэрпрэтацыйныя стратэгіі. Аднаўленчая стратэгія дае магчымасць разбурыць у свядомасці аўдыторыі стэрэатыпы, якія склаліся вакол беларускай літаратуры і кінематографа. Дзякуючы рэалізацыі дадзенай стратэгіі ў беларускіх выданнях ствараецца станоўчы імідж адзначаных вышэй відаў мастацтва. Аналітычная стратэгія накіравана на асэнсаванне мастацкага твора ў новай ментальнасці. Пры інтэрпрэтацыі мастацкага твора можна выкарыстоўваць не толькі герменеўтычны, але і аксіялагічны падыход, які дазваляе выявіць зместавы бок мастацкага твора праз катэгорыю каштоўнасці. |
Abstract (in another language): | Defines the main interpretive strategies of a piece of art in the Belarusian media art discourse, considers the interpretation from the axiological point of view. Interpretation is an important step in the process of understanding a piece of art. It is subjective in nature and helps to explain reality. Objective factors are not exhausted by the external relations of a piece of art with reality and culture. The internal connections of the work as well as its social functioning are of equal importance. All these factors determine the accuracy of the meaning of a piece of art, despite the multiplicity and variability of its interpretations. Among researchers there is no general idea about the essence of interpretation in the Belarusian media art discourse and interpretation strategies, which is a problem. With the help of the analysis of the researches of interpretation in philosophy, literature and materials of Belarusian mass and specialized editions the main interpretive strategies were singled out. The restorative strategy allows to destroy in the consciousness of the audience stereotypes that have appeared around Belarusian literature and cinematography. Due to the implementation of this strategy a positive image of the above mentioned kinds of art is created in Belarusian publications. The analytical strategy, which is more typical for theatrical art, is aimed at comprehending a piece of art in a new mentality. When interpreting a piece of art, it is possible to use not only hermeneutic approach, but also axiological one, which makes it possible to express the content of a piece of art through the category of value. The interpreter is able to see values even in a work that is destructive in its content, which can also be considered as an interpretive strategy. = Определяются основные интерпретационные стратегии художественного произведения в белорусском медийном артдискурсе. С аксиологической точки зрения рассматривается интерпретация, которая является важным этапом в процессе понимания художественного произведения. Субъективная по своей природе, она помогает объяснить действительность. Объективные факторы не исчерпываются внешними связями художественного произведения с действительностью и культурой. Существенное значение имеют и внутренние связи текста, а также его социальное функционирование. Все эти параметры обусловливают точность смысла художественного произведения, несмотря на множественность, вариативность его интерпретаций. Проблемой является отсутствие у некоторых исследователей общего представления о сути интерпретации в белорусском медийном артдискурсе и интерпретационных стратегий. С помощью анализа исследований интерпретации в философии, литературоведении и материалов белорусских массовых и специализированных изданий были выделены основные интерпретационные стратегии. Восстановительная стратегия позволяет разрушить в сознании аудитории стереотипы, которые возникли вокруг белорусской литературы и кинематографа. Аналитическая стратегия направлена на осмысливание художественного произведения в новой ментальности. При интерпретации художественного произведения можно использовать не только герменевтический подход, но и аксиологический, позволяющий выразить содержательную сторону художественного произведения через категорию ценности. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/253975 |
ISSN: | 2521-6783 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2020, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.