Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253769
Title: Интегративные процессы в области образования: новые вызовы для Беларуси
Other Titles: Integrative processes in education: new challenges for Belarus / V. S. Laputsky
Authors: Лапуцкий, В. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. - 2020. - № 4. - С. 112-119
Abstract: Рассмотрены основные проблемы, с которыми за последние пять лет столкнулось белорусское высшее образование (в рамках интернационализации). Проведен анализ интеграции Беларуси в международное образовательное пространство. Данный период ознаменован новыми вызовами: процесс вхождения в Европейское пространство высшего образования осложнился рядом требований, выполнить которые достаточно трудно; в Евразийском экономическом союзе образование не входит в число приоритетных направлений. Потоки въездной мобильности сократились из-за внешних факторов. Сложившаяся ситуация требует комплексного подхода, включающего в себя стратегические и тактические изменения в образовательной сфере. Предложены пути решения новых проблем высшего образования.
Abstract (in another language): The article examines the main problems faced by Belarusian higher education in the framework of internationalisation over the past five years, analyses the integration of Belarus into the international educational space. This period was marked by new challenges – the process of entering the European Higher Education Area was complicated by the difficult fulfilment of a number of requirements, and in the Eurasian Economic Union education is not among the priority areas. Inbound mobility flows have declined due to external factors. The current situation requires a comprehensive solution that includes strategic and tactical changes in the educational sphere. The article proposes ways of solving new problems of higher education.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253769
ISSN: 2521-6821
DOI: https://doi.org/10.33581/2521-6821-2020-4-112-119
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2020, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
112-119.pdf305,86 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.