Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253749
Title: Rating system as an element of human resource management at tertiary level
Other Titles: Рейтинговая система как элемент управления человеческими ресурсами в высшей школе / Т. А. Богуш, С. Е. Сельверстова, Е. Г. Максимук
Authors: Bogush, T. A.
Selverstova, S. E.
Maksimuk, E. G.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Социология = Journal of the Belarusian State University. Sociology. - 2020. - № 4. - С. 71-78
Abstract: The article describes the functioning of the rating system in the Republic of Belarus, the Russian Federation and in a number of European countries such as Poland, Portugal, Spain, where rating systems have been developed taking into account regional and national characteristics of the traditions of higher education. The authors, relying on the materials of international forums on higher education, discovered a number of patterns that broaden the understanding of the rating and the peculiarities of its functioning in various educational centers of European countries, as well as in the Republic of Belarus and the Russian Federation. The Lisbon strategy also continued deepening into the practice of focusing on the base knowledge economy, where a decisive place is given to optimizing the human resources of higher education institutions in training highly qualified specialists for such an economy.
Abstract (in another language): Описывается функционирование рейтинговой системы в Республике Беларусь, Российской Федерации и ряде европейских стран, таких как Польша, Португалия, Испания, где рейтинговые системы разработаны с учетом региональных и национальных особенностей традиций высшей школы. С опорой на материалы международных форумов по вопросам высшей школы выявляется ряд паттернов, которые расширяют представление о рейтинге и особенностях его функционирования в различных образовательных центрах европейских стран, а также Республике Беларусь и Российской Федерации. Лиссабонская стратегия продолжила и углубление в практику ориентирования на экономику базовых знаний (base knowledge economy), где решающее место отводится оптимизации кадрового потенциала высшей школы в подготовке высокопрофессиональных специалистов.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253749
ISSN: 2521-6821
DOI: https://doi.org/10.33581/2521-6821-2020-4-71-78
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2020, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71-78.pdf312,87 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.