Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/253341
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Долидович, О. В. | - |
dc.date | 2020 | |
dc.date.accessioned | 2020-12-22T10:59:17Z | - |
dc.date.available | 2020-12-22T10:59:17Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 140—141. | ru |
dc.identifier.uri | https://elib.bsu.by/handle/123456789/253341 | - |
dc.description | Ключевые слова: иностранные языки, онлайн-сервисы, мотивация, Kahoot, Quizlet, LearninApp, Tilda. = Keywords: foreign languages, online services, motivation, Kahoot, Quizlet, LearninApp, Tilda. | ru |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются особенности использования некоторых приложений и сервисов в обучении иностранному языку. Использование таких онлайн-сервисов как Kahoot, Quizlet, LearninApp, Tilda позволяет разнообразить учебный процесс, повысить мотивацию студентов, активизировать познавательную деятельность и вовлечь в работу пассивных студентов. Современные сервисы просты и удобны в использовании как для преподавателя, так и для студента, позволяют самостоятельно создавать учебные модули и игры в зависимости от уровня, цели и темы занятия. Внедрение упражнений, созданных с помощью онлайн-сервисов, способствует повышению эффективности обучения иностранному языку благодаря новизне, мультимедийности и соревновательному компоненту. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.publisher | БГУ | ru |
dc.subject | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание | ru |
dc.title | Об использование онлайн-сервисов в обучении иностранному языку | ru |
dc.title.alternative | On the use of online services in learning a foreign language | ru |
dc.type | article | ru |
dc.rights.license | CC BY 4.0 | ru |
dc.description.alternative | This article discusses the features of using some applications and services in teaching a foreign language. The use of online services such as Kahoot, Quizlet, LearninApp, Tilda allows you to diversify the educational process, increase students’ motivation, enhance cognitive activity and involve passive students in the work. Modern services are simple and easy to use for both a teacher and a student, allowing you to create learning modules and games depending on the level, purpose and topic of the lesson. The introduction of exercises created with the help of online services contributes to an increase in the effectiveness of teaching a foreign language due to novelty, multimedia and a competitive component. | ru |
Appears in Collections: | Выпуск 10. - 2020. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dolidovich_Lang_practice_2020.pdf | 255,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.