Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/253330
Title: | Роль преподавателя в развитии автономности обучающихся при изучении иностранных языков |
Other Titles: | The role of the teacher in the development of students ' autonomy in learning foreign languages |
Authors: | Плащинская, Т. З. Кузич, Л. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | БГУ |
Citation: | Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 128—129. |
Abstract: | Данная статья посвящена теме автономного обучения, развития автономности обучающихся при изучении иностранных языков и роли преподавателя в этом процессе. В статье перечисляются основные методы, применение которых позволяет преподавателю иностранного языка активизировать у студентов потребность самостоятельно изучать иностранный язык и повысить их активность. |
Abstract (in another language): | This article is devoted to the topic of Autonomous learning, the development of students ' autonomy in learning foreign languages and the role of the teacher in this process. The article lists the main methods that allow a foreign language teacher to activate students ' need to learn a foreign language independently and increase their activity. |
Description: | Ключевые слова: автономное обучение; автономность в изучении иностранных языков; учебный процесс; формирование коммуникативных навыков и умений; методы; стратегии; приемы изучения иностранного языка. = Keywords: Autonomous learning; autonomy in learning foreign languages; educational process; formation of communication skills and abilities; methods; strategies; methods of learning a foreign language. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/253330 |
Appears in Collections: | Выпуск 10. - 2020. |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
plashchinskaya_kuzich_Lang_practice_2020.pdf | 236,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.