Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253219
Title: Развитие социокультурной компетенции студентов-международников на занятиях по иностранному языку
Other Titles: Developing socio-cultural competence of international relations students in foreign language classes
Authors: Соловей, А. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2020
Publisher: БГУ
Citation: Практика преподавания иностранных языков на факультете международных отношений БГУ: электронный сборник. Вып. X. — 2020. — С. 80—82.
Abstract: Статья посвящена рассмотрению процесса развития социокультурной компетенции студентов, изучающих иностранный язык. Автором подчеркивается, что для успешного осуществления профессиональной деятельности и эффективной межкультурной коммуникации наряду с академическими и профессиональными компетенциями необходимо обладать знаниями социокультурного характера. В статье показана практическая реализация теоретических основ процесса развития социокультурной компетенции студентов, изучающих иностранный язык.
Abstract (in another language): The article deals with the process of developing foreign language students socio-cultural competence. The author emphasizes that socio-cultural knowledge is essential for the success in professional sphere and effective intercultural communication along with academic and professional competence. The article shows the practical implementation of the theoretical bases of the process of developing socio-cultural competence of students studying a foreign language.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/253219
Sponsorship: Ключевые слова: социокультурная компетенция, коммуникативные навыки, межкультурная коммуникация. = Key words: socio-cultural competence, communication skills, intercultural communication.
Appears in Collections:Выпуск 10. - 2020.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
solovey_Lang_practice_2020.pdf269,34 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.