Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/252810
Title: | Influence of Pseudomonas spp. 46 – hexachlorobenzene destructor on plants under pesticide contaminated conditions |
Authors: | Dimova, M. I. Yamborko, N. A. Iutynska, G. О. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Биология ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Сельское и лесное хозяйство |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Биологически активные препараты для растениеводства: научное обоснование – рекомендации – практические результаты = Biologically active preparations for plant growing: Scientific background – Recommendations – Practical results [Электронный ресурс] : материалы XVI Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 22 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Д. В. Маслак (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 64-66. |
Abstract: | The anthropogenic load on the soil is increasing more and more. It is promising to search for ways to rehabilitate pesticide-contaminated soils by environmentally friendly, economically beneficial methods, which include phyto- and microbial remediation. The prospects of using microorganisms capable decomposing pollutants and stimulating the growth of phytoremediator plants have been shown |
Abstract (in another language): | Антропогенная нагрузка на почвы все более возрастает. Актуальным является поиск путей восстановления загрязненных пестицидами почв экологически безопасными, экономически выгодными методами, к которым относятся фито- и микробная ремедиации. Показана перспективность использования микроорганизмов, способных разлагать поллютанты и стимулировать рост растений-фиторемедиантов |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/252810 |
ISBN: | 978-985-566-949-5 |
Appears in Collections: | 2020. Биологически активные препараты для растениеводства: научное обоснование – рекомендации – практические результаты |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.