Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252469
Title: Homo medialis и его реальность
Other Titles: Homo medialis and their reality / A. I. Solovyov
Authors: Соловьев, А. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы : ма­тэрыялы 22-­й Міжнар. навук.­-практ. канф., Мінск, 12–13 лістап. 2020 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 348-351.
Abstract: Homo medialis – человек медийный – напрямую связан с процессом непрерывного получения, потребления, создания и усвоения информации, которая циркулирует в медийной среде. В статье анализируются особенности и отличия поколения «рожденных цифровыми», его отношение к реальности; утверждается идея необходимости повышения медиаграмотности
Abstract (in another language): Homo medialis is directly related to the process of continuous receipt, consumption, creation and assimilation of information that circulates in the media environment. The article analyzes the features and differences of the generation «born digital», its relationship to reality. The idea of the need to increase media literacy is stated
Description: Раздзел ІV. Глабальная прастора камунікацыі
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252469
ISBN: 978-985-566-920-4
Appears in Collections:2020. Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
348-351.pdf268,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.