Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252405
Title: Специфика визуальной информации в рекламном обращении регионального издания
Other Titles: Specifics of visual information in the advertising appeal of a regional publication / D. A. Bakeeva
Authors: Бакеева, Д. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы : ма­тэрыялы 22-­й Міжнар. навук.­-практ. канф., Мінск, 12–13 лістап. 2020 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 102-106.
Abstract: Автор раскрывает специфику размещения рекламы в печатной прессе. В задачи исследования входило: выделить и проанализировать вербальные (текст, стиль изложения) и невербальные (размер, цвет, форма, композиция, шрифт и т. д.) средства экспрессии в текстах рекламы в печатной прессе Республики Мордовия; рассмотреть региональную газетную рекламу с использованием методик системного формообразования и выявить внутренние барьеры, мешающие ее эффективному развитию. На примере рекламных обращений (выборка составила более 50 образцов) оценивались вербальные и невербальные образы. Отметим, что рекламная статья превалирует над рекламным модулем, который предполагает визуальный компонент, выполняя иллюстративные функции
Abstract (in another language): The author reveals the specifics of advertising in the print press. The objectives of the study were to identify and analyze verbal (text, style of presentation) and nonverbal (size, color, shape, composition, font, etc.) means of expression in advertising texts in the print press of the Republic of Mordovia; to consider regional newspaper advertising using methods of systematic shaping and identify internal barriers that hinder its effective development. Verbal and nonverbal images were evaluated on the example of advertising messages (the sample consisted of more than 50 samples). Note that the advertising article prevails over the advertising module, which assumes a visual component, performing illustrative functions
Description: Раздзел II. Журналістыка ва ўмовах лічбавізацыі медыяпрасторы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252405
ISBN: 978-985-566-920-4
Appears in Collections:2020. Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
102-106.pdf302,81 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.