Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252342
Title: Конструирование повседневности в современной медиакультуре
Other Titles: Construction of everyday life in modern media culture / M. L. Lebedzeva
Authors: Лебедева, М. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы : ма­тэрыялы 22-­й Міжнар. навук.­-практ. канф., Мінск, 12–13 лістап. 2020 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 43-47.
Abstract: Стратегии конструирования повседневности и виртуального «я» в пространстве интернет­коммуникации являются актуальными для изучения с точки зрения современной медиакультуры и журналистики. Персональный сетевой дискурс пользователя, представленный как совокупность визуализированных высказываний, который экстраполируется на «другого» и оказывается частью его дискурса, обусловлен идеей формирования «устойчивой коллективной субъективности», определяемой концепцией массового потребления. Для журналиста, чья профессиональная активность предполагает взаимодействие с сетевым сообществом, в текущей культурной ситуации понимание идеи «повседневности» обусловливает эффективность коммуникации с аудиторией
Abstract (in another language): Strategies for constructing everyday life and self­presentation in the space of the Internet communication are relevant for media culture and journalism. The user’s personal network discourse is presented as a set of visualized statements which is extrapolated to the «other» and turns out to be a part of his/her discourse. This is determined by the idea of «stable collective subjectivity». Which is determined by the conception of mass consumption. The professional activity of a journalist presupposes interaction with the network community; in the current cultural situation, understanding the idea of everyday life determines the effectiveness of the journalist’s communication with the audience
Description: Раздзел І. Медыялогія як сінтэз навук
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252342
ISBN: 978-985-566-920-4
Appears in Collections:2020. Журналістыка – 2020: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
43-47.pdf280,34 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.