Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252331
Title: Фреймворк Agile в управлении редакцией СМИ
Other Titles: Framework Agile in media editorial management / I. V. Kuznetsova
Authors: Кузнецова, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2020
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы : ма­тэрыялы 22-­й Міжнар. навук.­-практ. канф., Мінск, 12–13 лістап. 2020 г. / Беларус. дзярж. ун­т ; рэдкал.: В. М. Самусевіч (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2020. – С. 40-43.
Abstract: В современном мире редакции уделяют внимание не только жанрам подачи информации, но и организации труда, методам и способам управления человеческими и иными ресурсами, оптимизации деятельности. Новой тенденцией в регулировании работы редакции сегодня является проектный менеджмент. Опыт показывает, что не все СМИ Республики Беларусь приветствуют внедрение новых технологий управления, изменение отношения к создаваемому продукту и путям его улучшения на каждом этапе производства. Из­за боязни совершить ошибку и потерпеть неудачу руководители отказываются от новых веяний в управлении редакцией. Однако уже наступило время, когда привычные методы работы являются устаревшими и неэффективными. Сегодня приветствуется метод эксперимента как познания действительности, активное изучение реакций и пожеланий аудитории, чтобы на основе полученных данных сформировать новый вектор развития, который не только принесет дополнительные денежные средства, но и привлечет аудиторию. Именно экспериментирование лежит в основе фреймворка Agile
Abstract (in another language): In modern world, editorial offices pay attention not only to the genres of information presentation, but also to the organization of labor, methods and ways of managing human and other resources, as well as optimizing activities. Project management is a new trend in the regulation of editorial staff work today. Experience shows that not all mass media of the Republic of Belarus welcome the introduction of new management technologies, attitude change to the created product and ways to improve it at every stage of production. For fear of making mistakes and failing, executives abandon new trends in editorial management. However, time has already come when the usual methods of work are outdated and ineffective. Today, the method of experiment is welcomed as a cognition of reality, an active study of the reactions and wishes of the audience, in order to form a new vector of development based on the data obtained, which will bring not only additional funds, but also the audience. Experimentation is at the heart of the Agile framework
Description: Раздзел І. Медыялогія як сінтэз навук
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/252331
ISBN: 978-985-566-920-4
Appears in Collections:2020. Журналістыка - 2020: стан, праблемы і перспектывы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
40-43.pdf266,93 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.