Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251546
Title: Элементы национальной культуры в продвижении традиционных товаров (на примерах брендирования в Китае и Беларуси)
Other Titles: Elements of national culture in the promotion of traditional goods (on the example of branding in China and Belarus) / Xujie Zhao, L. D. Sinkova
Authors: Чжао, Сюйцзе
Синькова, Л. Д.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: София : электронный научно-просветительский журнал. - 2020. - № 2. - С. 58-66
Abstract: В статье характеризуется развитие брендирования в Китае и Беларуси с учетом внимания к национально-культурному компоненту. Богатая традиция создания брендов в Китае рассматривается на примере продвижения такого традиционного продукта, как китайский чай. Характеризуется понятие бренда, описываются отдельные его компоненты, выделяются легенды брендов китайского чая, созданные на основе национальных легенд, анализируются этапы брендирования китайского чая. При характеристике брендинга в Беларуси отмечается опыт отдельных институций, использующих знаки и символы белорусской культуры для успеха на рынках.
Abstract (in another language): The article describes the development of branding in China and Belarus, taking into account the attention to the national-cultural component. The rich tradition of creating brands in China is considered – on the example of promoting such a traditional product as Chinese tea. The concept of a brand is characterized, its individual components are considered, the legends of Chinese tea brands are highlighted, which are created on the basis of national legends, the stages of Chinese tea branding are analyzed. When characterizing the features of branding in Belarus, the experience of individual institutions is noted, which also strive to use signs and symbols of Belarusian culture for success in the markets.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251546
ISSN: 2520-2219
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2020, №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
58-66.pdf1,58 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.