Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251205
Title: Повышение уровня компетентности бакалавров практико-ориентированным преподаванием физики
Other Titles: Increasing the level of bachelor’s competence by practice-oriented teaching of physics / V. Malishevskiy , A. Lucevich
Authors: Малишевский, В. Ф.
Луцевич, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Сахаровские чтения 2020 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2020 : environmental problems of the XXI century : материалы 20-й международной научной конференции, 21–22 мая 2020 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 2 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол.: А. Н. Батян [и др.]; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, к. т. н., доцента М. Г. Герменчук. – Минск : ИВЦ Минфина, 2020. – Ч. 1. – С. 194-197.
Abstract: Преподавание курса общей физики на инженерных и естественнонаучных факультетах высшей школы имеет особое значение, поскольку оно играет важную роль в развитии научного стиля мышления, познании и понимании современной физической картины мира, формировании научного мировоззрения и является фундаментом овладения информацией, содержащейся в специальных дисциплинах. Поэтому практико-ориентированный подход в процессе изучения физики на всех видах учебных занятий требует от преподавателя не только качественного и количественного анализа фундаментальных физических понятий, законов и принципов и их применения к решению конкретных задач, но и умения показать будущим специалистам тесную взаимосвязь физики с выбранной специальностью
Abstract (in another language): Teaching a General physics course at engineering and natural science faculties of higher education is of particular importance, since it plays an important role in the development of a scientific style of thinking, knowledge and understanding of the modern physical picture of the world, the formation of a scientific worldview and is the Foundation for mastering the information contained in special disciplines. Therefore, a practice-oriented approach in the process of studying physics in all types of training sessions requires the teacher not only to analyze the fundamental physical concepts, laws and principles and apply them to solving specific problems, but also to show future specialists the close relationship of physics with the chosen specialty
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251205
ISBN: 978-985-880-054-3 (ч.1); 978-985-880-053-6 (общ.)
DOI: https://doi.org/10.46646/SAKH-2020-1-194-197
Appears in Collections:2020. Сахаровские чтения 2020 года: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
194-197.pdf326,19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.