Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251194
Title: К вопросу о формировании метрологической грамотности студентов медицинской физики
Other Titles: To the question of the formation of metrological literacy of students of medical physics / E. Kemesh, N. Pushkarev
Authors: Кемеш, Е. В.
Пушкарев, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : ИВЦ Минфина
Citation: Сахаровские чтения 2020 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2020 : environmental problems of the XXI century : материалы 20-й международной научной конференции, 21–22 мая 2020 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 2 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол.: А. Н. Батян [и др.]; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, к. т. н., доцента М. Г. Герменчук. – Минск : ИВЦ Минфина, 2020. – Ч. 1. – С. 159-162.
Abstract: В работе представлен пробный опыт самостоятельной постановки лабораторных исследований студентом в рамках учебного процесса, начиная с формулировки целей задания, выбора средств для его реализации, структурирования этапов работы, разработки персональной методической инструкции, проведения измерений и заканчивая обработкой полученных результатов
Abstract (in another language): The paper presents the trial experience of the student independently setting up laboratory research as part of the educational process, starting with the statement of the objectives of the assignment, the selection of means for its implementation, the structuring of the stages of work, the development of personal methodologicall instructions, the measurement and processing of the results
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/251194
ISBN: 978-985-880-054-3 (ч.1); 978-985-880-053-6 (общ.)
DOI: https://doi.org/10.46646/SAKH-2020-1-159-162
Appears in Collections:2020. Сахаровские чтения 2020 года: экологические проблемы XXI века

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
159-162.pdf389,6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.