Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/251184
Title: | Организация исследовательской и проектной деятельности студентов-экологов с применением технологии веб-квест |
Other Titles: | Organization of research and project activities of environmental students using web quest technology / Y. Butkevich |
Authors: | Буткевич, Ю. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : ИВЦ Минфина |
Citation: | Сахаровские чтения 2020 года: экологические проблемы XXI века = Sakharov readings 2020 : environmental problems of the XXI century : материалы 20-й международной научной конференции, 21–22 мая 2020 г., г. Минск, Республика Беларусь : в 2 ч. / Междунар. гос. экол. ин-т им. А. Д. Сахарова Бел. гос. ун-та; редкол.: А. Н. Батян [и др.]; под ред. д-ра ф.-м. н., проф. С. А. Маскевича, к. т. н., доцента М. Г. Герменчук. – Минск : ИВЦ Минфина, 2020. – Ч. 1. – С. 129-132. |
Abstract: | Статья посвящена актуальной теме обучения проектной деятельности студентов. Основное внимание уделяется внедрению, оценке и анализу компьютеризированного подхода, а именно технологии веб-квест в организации исследовательской и проектной деятельности студентов-экологов. По сути, веб-квесты ‒ это мини-проекты, в которых большой процент входных данных и материалов поступает через интернет. Веб-запросы могут быть сделаны преподавателем или студентом, в зависимости от учебной деятельности, которую решает преподаватель. Эта деятельность особенно значима, так как направлена на повышение качества формирования общих и профессиональных компетенций и их реализацию на практике. Готовность студентов к проектной деятельности повышается на каждом курсе с приобретением новых знаний, умений, навыков, опыта проектной деятельности |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the relevant topic of teaching project activities of students. The main attention is paid to the implementation, evaluation and analysis of the computerized approach, namely WebQuest technology in the organization of research and project activities of environmental students. In fact, WebQuests are mini-projects in which a large percentage of input data and materials are received via the Internet. Web requests can be made by a teacher or a student, depending on the learning activity that the teacher decides to do. This activity is particularly significant, as it is aimed at improving the quality of General and professional competencies and their implementation in practice. Students’ readiness for project activities increases at each course with the acquisition of new knowledge, skills, and experience in project activities |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/251184 |
ISBN: | 978-985-880-054-3 (ч.1); 978-985-880-053-6 (общ.) |
DOI: | https://doi.org/10.46646/SAKH-2020-1-129-132 |
Appears in Collections: | 2020. Сахаровские чтения 2020 года: экологические проблемы XXI века |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
129-132.pdf | 325,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.