Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250747
Title: Концептуальные основы исследования конкурентной среды
Other Titles: Conseptual framework for competitive environment research / А. Shcherbich
Authors: Щербич, А. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 апреля 2020 г. : сб. ст. В 2 ч. / редкол.: В. В. Манкевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2020. – Ч. 1. – С. 402-404.
Abstract: Рассматриваются основы исследования конкурентной среды в настоящее время. Демонстрируется, что грамотная оценка конкурентной среды является главным преимуществом для предприятия. Существует огромное количество методов, позволяющих провести конкурентный анализ, однако все из них имеют как свои преимущества, так и недостатки. И только проведение всестороннего анализа позволяет построить эффективную конкурентную стратегию и осуществить перспективное планирование своей деятельности на соответствующем рынке
Abstract (in another language): The article considers basics of the competitive environment research. It’s accepted that a competent assessment of the competitive environment is the main advantage for an organization. There are a variety of methods for competitive analysis in the literature, however all of them have their own advantages and disadvantages. And only a comprehensive analysis allows us to build an effective competitive strategy and develop long-term planning of our activities on the relevant market
Description: 3. Коммуникации Digital-маркетинга
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/250747
ISBN: 978-985-7214-30-3 (общ.); 978-985-7214-31-0 (ч. 1)
Appears in Collections:2020. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
402-404.pdf590,02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.