Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250711
Title: | Технология блокчейн как основа формирования цифрового образовательного следа |
Other Titles: | Blockchain technology as the basis for creating a digital educational footprint / V. Kurbatsky |
Authors: | Курбацкий, В. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 2 апреля 2020 г. : сб. ст. В 2 ч. / редкол.: В. В. Манкевич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2020. – Ч. 1. – С. 274-277. |
Abstract: | Рассматривается возможность использования технологии блокчейн для формирования цифрового следа в образовательном пространстве. Вся образовательная, творческая и научная деятельность человека может быть представлена в виде цепочки цифровых блоков. Технология блокчейн позволит составить общее для всех субъектов учебного процесса видение новых моделей обучения и найти системное решение для их реализации |
Abstract (in another language): | The article considers the possibility of using blockchain technology to form a digital footprint in the educational space. All educational, creative and scientific activities of a person can be represented as a chain of digital blocks. Blockchain technology can help create a common vision of new learning models for all subjects of the educational process and find a system solution for their implementation |
Description: | 2. Информационные системы и технологии в экономике, образовании, бизнесе |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250711 |
ISBN: | 978-985-7214-30-3 (общ.); 978-985-7214-31-0 (ч. 1) |
Appears in Collections: | 2020. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
274-277.pdf | 547,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.