Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250625
Title: | Использование проектного подхода в обучении студентов-социологов (на примере курса «Методология и методы маркетинговых исследований») |
Authors: | Филинская, Л. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2020. - № 3. - С. 22-25. |
Abstract: | В статье обосновывается необходимость перехода на качественно новую методику преподавания в системе подготовки социологов, которая должна обеспечить формирование таких умений и навыков, как коммуникабельность, критическое мышление, креативность, лидерство, развитый эмоциональный интеллект. Проектное обучение – технология, которая позволяет сформировать необходимые в сегодняшних условиях качества современного специалиста. Описывается опыт использования проектного метода при чтении курса «Методология и методы маркетинговых исследований». |
Abstract (in another language): | The article grounds the necessity to transit to a qualitatively new educational methodology in the system of training of sociologists. This methodology should provide formation of such skills as communication skills, critical thinking, creativity, leadership, and developed emotional intelligence. Project method is a technology that makes it possible to form the qualities of a modern specialist required in contemporary conditions. The paper describes the experience of applying the project method while teaching a university course «Methodology and methods of marketing research». |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250625 |
ISSN: | 2076-4383 |
Appears in Collections: | 2020, №3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Филинская_ВШ_ 3_2020-022-025.pdf | 269,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.