Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250447
Title: | Изучение проблем цифровой трансформации в бизнесе студентами экономических специальностей вузов |
Other Titles: | Studying the problems of digital transformation in business by students of economic specialties of higher education institutions / A. A. Ponyatov |
Authors: | Понятов, А. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Тенденции экономического развития в XXI веке : материалы II Междунар. науч. конф., Минск, 28 февр. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. А. Королёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 586-588. |
Abstract: | В статье делается вывод о том, что цифровая трансформация высшего образования в условиях цифровизации экономики не должна сводиться к обеспечению вузов современным оборудованием и обучению новым информационным технологиям. Студенты должны изучать саму проблему цифровой трансформации в бизнесе, её предпосылки, цели и возможные последствия. Предлагаются некоторые конкретные темы для обучения |
Abstract (in another language): | The article concludes that the digital transformation of higher education in the context of the digitalization of the economy should not be reduced to providing universities with modern equipment and learning new information technologies. Students should study the very problem of digital transformation in business, its background, goals and possible consequences. Some specific topics for learning are suggested |
Description: | Секция 5: Цифровая трансформация в бизнесе, образовании и социальной сфере |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250447 |
ISBN: | 978-985-566-935-8 |
Appears in Collections: | 2020. Тенденции экономического развития в XXI веке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
586-588.pdf | 231,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.