Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250446
Title: | Цифровая трансформация в образовании |
Other Titles: | Digital transformation in education / E. V. Petrichenko |
Authors: | Петриченко, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Тенденции экономического развития в XXI веке : материалы II Междунар. науч. конф., Минск, 28 февр. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. А. Королёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 584-585. |
Abstract: | Цифровизация почти всех областей человеческой деятельности становится неизбежной реальностью. В настоящее время студенческая молодежь погружена в цифровую среду и постоянно использует информационные технологии. Информационные технологии в образовательном процессе отражают потребность цифрового общества и открывают новые возможности обучения, поэтому необходима оценка готовности белорусской высшей экономической школы к трансформации в цифровой университет |
Abstract (in another language): | Digitalization of almost all areas of human activity is becoming an inevitable reality. Currently, students are immersed in the digital environment and constantly use information technology. Information technologies in the educational process reflect the need of the digital society and open up new learning opportunities, therefore, an assessment of the readiness of the Belarusian Higher Economic School for transformation into a digital university is necessary |
Description: | Секция 5: Цифровая трансформация в бизнесе, образовании и социальной сфере |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250446 |
ISBN: | 978-985-566-935-8 |
Appears in Collections: | 2020. Тенденции экономического развития в XXI веке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
584-585.pdf | 251,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.