Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/250387
Title: | Повышение качества подготовки будущих специалистов на основе применения проблемного обучения при установлении междисциплинарных связей на основе преподавания дисциплины «Основы менеджмента» |
Other Titles: | Improving the quality of training of future specialists through the use of problem-based learning in establishing the interdisciplinary relations on the basis of teaching of discipline "Fundamentals of management» / E. V. Mikhadyuk, M. V. Mikhadyuk |
Authors: | Михадюк, Е. В. Михадюк, М. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Тенденции экономического развития в XXI веке : материалы II Междунар. науч. конф., Минск, 28 февр. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. А. Королёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 436-439. |
Abstract: | В данной статье рассматривается проблема эффективности применения интеграции учебного процесса на основе применения следующих методов проблемного обучения: проблемное изложение учебного материала, частично-поисковый метод, исследовательский метод на базе изучения дисциплины «Основы менеджмента» и эффективного применения учащимися ранее полученных знаний для решения поставленной проблемы. Указывается необходимость активизации самостоятельной учебно-познавательной деятельности учащихся, которая способствует развитию творческих способностей и качества изучения учебного материала на занятиях и, как следствие будет способствовать повышению качества подготовки будущего специалиста |
Abstract (in another language): | In this article the problem of efficiency of integration of educational process on the basis of applying the following methods of problem-based learning: problem presentation of learning material, partial search method, the research method on the basis of the discipline "Fundamentals of management" and effective use of the students previously acquired knowledge to solve problems. Specify the activation of independent educational-cognitive activity of students, which contributes to the development of creative abilities and quality of learning material in the classroom and as a consequence will contribute to improving the quality of training future specialists |
Description: | Секция 4: Менеджмент XXI века: проблемы и перспективы развития |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/250387 |
ISBN: | 978-985-566-935-8 |
Appears in Collections: | 2020. Тенденции экономического развития в XXI веке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
436-439.pdf | 241,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.