Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249983
Title: Использование стиля реагирования в конфликтных ситуациях при коммуникации будущих специалистов сферы государственного управления
Other Titles: Use of response style in conflict situations in communication of future public administration specialists / Yu.A. Poleshchuk, S.I. Boyko
Authors: Полещук, Ю. А.
Бойко, С. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
Issue Date: 2020
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Психосоциальная адаптация в трансформирующемся обществе: субъект-субъектная коммуникация как фактор социализации индивида [Электронный ресурс] : материалы V Междунар. науч. конф., Минск, 23–24 окт. 2020 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Фурманов (отв. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2020. – С. 210-215.
Abstract: В представленных материалах приводятся эмпирические данные диагностики стиля поведения в конфликтной ситуации у будущих специалистов в сфере государственного управления (по методике Томаса-Килмана). Отмечается доминирование стилей «компромисс», «сотрудничество» и «уклонение». Представленные эмпирические данные являются мало противоречивыми и создают предпосылки для профессионального развития студентов и их последующей успешной деятельности в рамках социономических профессий. Обосновывается применение различных стилей поведения в конфликтной ситуации и ограничения их использования. Приводятся рекомендации по формированию конфликтной компетентности студентов в период обучения в учреждении высшего образования. Результаты исследования могут быть использованы для оптимизации образовательного процесса на первой и второй ступенях получения образования
Abstract (in another language): The presented materials provide empirical data on the diagnosis of the style of behavior in a The presented materials provide empirical data of diagnostics of the style of behavior in conflict situation in future specialists in the field of public administration (according to Thomas-Kilman method). The dominance of the styles of «compromise», «cooperation» and «evasion» is noted. The empirical data presented are little contradictory and create prerequisites for students 'professional development and their subsequent successful activities within the framework of socionomical professions. The application of different styles of behavior in a conflict situation and restrictions on their use are justified. Recommendations are given on the formation of conflict competence of students during the period of study in the institution of higher education. The results of the study can be used to optimize the educational process at the first and second stages of education
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/249983
ISBN: 978-985-566-947-1
Appears in Collections:2020. Психосоциальная адаптация в трансформирующемся обществе: субъект-субъектная коммуникация как фактор социализации индивида

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
210-215.pdf302,52 kBAdobe PDFView/Open


PlumX

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.